Mi az a dramaturgiai ív? Mit néznek a lektorok a kiadókban? Milyen speciális lelki gondjai akadhatnak az íróknak?
Éveken át szerkesztőként dolgoztam, és annak idején én is örültem volna, ha lett volna egy kezdő írókat segítő könyv, pont ezért összetettem egyet a különböző előadásaimból.
A siker tintája egy lapozgatós könyv, afféle kalandjáték, önismereti út önmagunkhoz. Az Aranymosás Irodalmi Válogatón tapasztalt problémákat írtam le. Egyfajta gyakorlatias áttekintő, ami sokféle témát tárgyal, és röviden, emészthetően.
Idézetek:
Az írás furcsa dolog. Kívülről sok lemondásnak tűnik, amikor nem játszol számítógépen, nem látsz sorozatokat, nem mész el barátokkal péntek este vagy a pároddal hétvégére… Az írás hatalmas időt igényel, és magányos dolog.
Belülről viszont ez egy folyamatos jelen, és egy csoda. Ha ezt a csodát megérzed, színtelenné válik mellette minden program, sőt, az emberi kapcsolatok egy része is.
A harmadik és legfontosabb, ne javíts bele a kéziratba korrektúra funkció nélkül!
Minden ilyen szerző az írástechnikai pokolba jut, ahol egy örökkévalóságon át klisélevest kell főznie, miközben a minimális szókinccsel rendelkező ördögök borzalmas szóviccekkel kínozzák.
A YA regényekben rendszeres, hogy kamaszok hozzák helyre azt, amit a felnőttek tönkretettek. Ez az elem pedig jó dolog, mert – ugyan sok romantika és kaland alá temetve, de – a társadalmi felelősségvállalásról szól. Azt üzeni az olvasónak: „van erőd átformálni a világot”.
Hatalmas tehetségek tűnnek el a süllyesztőben, mert nem képesek megírni a könyveiket. Író az lesz, aki le tud ülni a fenekére, és ott marad.